Fala galera, to achando que fui 'tapeado' por chineses do Ali, vou resumir :
Primeira situação:
Fiz uma compra na promoção do 11/11 no Aliexpress. O vendedor colocou um código de rastreamento e marcou o pedido como enviado, no entanto, dias depois ele me enviou a seguinte mensagem:
"Sorry to bother you.
Thanks for your order 800xxxxx50. We just received a notice that your package was lost from the logistics company with unknown reason. Sincerely sorry for what happened, but as you know the shipping is out of control. Hope you can understand.
We are ready to resend it for you, but we found that the new batch of products are failed the test. So that it is unavailable. We apologize for this inconvenience. Guarantee your interests, how about refunding the order? And please kindly do as following shows:
Step 1: click "open dispute"
Step 2: please choose "return goods"
Step 3: please choose "personal reason" as dispute reason and fill out the form to submit
We will accept your application very quickly and Aliexpress will arrange refund to you within 1-7 days.
If it shows that you can not open the dispute now, please try again 7-10 days later.
Looking forward to hearing from you.
Best regards,",
Mas, se meu pacote foi 'perdido', o código de rastreamento fornecido pelo vendedor é "falso"(mesmo código para vários compradores) e cadastrado apenas para roubar/segurar meu dinheiro?
O problema é: se ele inseriu um código de rastreamento de outro comprador, como vou abrir uma disputa e vencer?
Loja do caso: https://realacc.aliexpress.com/store...62ea4c4dR6f0yk
Segunda situação:
O vendedor marcou como enviado e me deu um código de rastreio, só que ao colocar esse código no Minhas Importações vi que tem outro documento(cpf) atrelado a ele, então provavelmente é outro chinês maldito aplicando um golpe...
Loja do caso: https://www.aliexpress.com/store/253...Head_6433540.0
Obs: Fui olhar os feedbacks dos vendedores e vi que muita gente reclamou desse tipo de problema, eles simplesmente enviavam um rastreio pertencente a outro comprador...
Alguém tem experiência com esse tipo de problema? Teria dicas de como proceder p/ não perder uma disputa e consequentemente meu dinheiro?
To achando que infelizmente vou ter que esperar os rastreio atualizarem p/ 'Entregue' e tentar abrir disputa, fod@ é o tempo que vou ficar no prejuízo...
Embora ninguém tenha aparecido, só pra atualizar:
O desgraçado do vendedor da 1a situação me enviou a seguinte mensagem hoje:
"Hi,
We are so sorry for the inconvenience that we had brought to you.
the tracking number on the system is wrong.
Please ignore the tracking number of the system.
Because the customs check is so strict.
the parcel has returned by post office.
In this case, you can open a dispute, it would be highly appreciated if you can choose the reason "personal reason" and then inform us?
We will refund you later. If it shows that you can not open the dispute now, please try again 7-10 days later.
PS: Referring to the link : http://help.aliexpress.com/make_refund_request.html You can do as the below shows.
(1) There is a problem"do you receive the package",you can choose "yes"(Do not worry, we will refund to you,as other reasons have a great bad influence on our store, hope you could do us a favor)
(2) The personal reason as the refunding reason such as you don't want it etc. We will accept your application very quickly and Aliexpress will arrange refund to you within 1-7 days.
Any question, please feel free to contact us!
Wish you have a good day."
Abri uma disputa e anexei os prints dessas mensagens que ele me enviou, espero não me foder, já que tá bem claro nas mensagens que ele é um 171.
E pra completar a merda, eu tinha comprado desse mesmo vendedor outro produto em uma outra conta, bem mais caro por sinal, ai quando fui olhar hoje vi que ele mandou a mesma mensagem da "1a situação", ou seja, o cara de fato é um tremendo de um bandido. Terei mais de U$250 congelados com esse mesmo vendedor e ainda correndo o risco de ser fodido pelo Aliexpress...
Se arrependimento matasse, dia 11/11 eu não tinha comprado nada nessa bosta de site.
O desgraçado do vendedor da 1a situação me enviou a seguinte mensagem hoje:
"Hi,
We are so sorry for the inconvenience that we had brought to you.
the tracking number on the system is wrong.
Please ignore the tracking number of the system.
Because the customs check is so strict.
the parcel has returned by post office.
In this case, you can open a dispute, it would be highly appreciated if you can choose the reason "personal reason" and then inform us?
We will refund you later. If it shows that you can not open the dispute now, please try again 7-10 days later.
PS: Referring to the link : http://help.aliexpress.com/make_refund_request.html You can do as the below shows.
(1) There is a problem"do you receive the package",you can choose "yes"(Do not worry, we will refund to you,as other reasons have a great bad influence on our store, hope you could do us a favor)
(2) The personal reason as the refunding reason such as you don't want it etc. We will accept your application very quickly and Aliexpress will arrange refund to you within 1-7 days.
Any question, please feel free to contact us!
Wish you have a good day."
Abri uma disputa e anexei os prints dessas mensagens que ele me enviou, espero não me foder, já que tá bem claro nas mensagens que ele é um 171.
E pra completar a merda, eu tinha comprado desse mesmo vendedor outro produto em uma outra conta, bem mais caro por sinal, ai quando fui olhar hoje vi que ele mandou a mesma mensagem da "1a situação", ou seja, o cara de fato é um tremendo de um bandido. Terei mais de U$250 congelados com esse mesmo vendedor e ainda correndo o risco de ser fodido pelo Aliexpress...
Se arrependimento matasse, dia 11/11 eu não tinha comprado nada nessa bosta de site.
Marcadores